6.5.08

Bademli Un Helvası ve Çarşaf Böreği


Araya biraz zaman girince tariflerin aslına sadık kalmadığımdan olsa gerek nasıl yaptığımı tam olarak hatırlamıyorum. Mesela bu helvada kıvamı tam istediğim gibi tutturamamış ve ilaveler yapmıştım. Margarin kullanmadığım için sıvıyağ oranını artırdım. Şerbetini suyu kaynatarak akçaağaç şurubu ile karıştırarak yaptım. Aşağıya tarifin aslını yazdım.

Tarifi sevgili Nihan'a ait olan çarşaf böreğini ise üst üste birkaç hafta yaptım. Teşekkür ederim sevgili Nihan bu kolay tarif için.

Malzemeler
100 gr. tereyağ
100 gr. margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı badem
3,5 su bardağı un

Şerbeti için
2 su bardağı su
2 su bardağı toz şeker

Bir tencereye sıvı yağı, tereyağı ve margarini koyup, ocağın ateşini yakıyoruz. Yağlar eriyince, içine ortadan ikiye bölünmüş bademleri ve unu ilave ediyoruz. Orta ateşte sürekli karıştırarak kavuruyoruz. Bademler sararıp, unun kokusu gidince, tencereyi ocaktan alıp ara sıra karıştırarak ılıtıyoruz. Üzerine toz şekeri, soğuk suyu koyup, tencereyi tekrar ocağa alıp 5 dk. kadar karıştırarak pişiriyoruz. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra kaşıkla ya da elimizde yuvarlayarak şekil verip servis yapıyoruz. Ben bir kısmını buz kalıplarına doldurup kalıp çıkardım. Daha sonra erittiğim sade çikolataya batırırak kürdanla servis ettim.

Kaynak: Oktay Usta ile Çay Saati



Çarşaf böreği

3 yorum:

NuR dedi ki...

İrmik helvasını asla yiyemem, ama un helvası harika bir tatlı ihtiyacı gidericisi. Benim tatlı krizim yılda bir kere tutar oda münasebetsiz bir gece yarısı olur:))) işte un helvası imdada orada yetişir...bademliyi deneyeceğim.
Sevgiyle kal

NuR dedi ki...

Anneler günün kutlu olsun
Sevgiyle kal

Tuhfe dedi ki...

Cok yesekkur ederim Sennur ablacigim. Senin de anneler gununu kutlarim.
Bu bizim ilk buruk anneler gunumuz oldu :(

Sevgilerimle.