27.9.07

Kabak Çorbası


Oğlum çok yemek seçer. Peyniri tost harici asla ağzına almaz. Çorbayı içerken sordu bu ne çorbası diye. Ben de sütlü çorba dedim. "Hmm...Güzel olmuş, hiç tadı yok" dedi!

Tadı yok=Sade=Nötr=Oğlumun damak zevkine hitab eden tat

Onu bunu katıp karıştırmadığım ve fazla baharat çeşidi kullanmadığım, sade bir çorba olduğu için sanırım hiç tadı yok dedi!

1 kabak
1 soğan
1 diş sarmısak
1 y.k. sıvı yağ
1 y.k tereyağ
2 büyük patates
tuz, karabiber
et suyu (su kullandım)
3 kaşık kadar krem peynir

Soğanı küp küp doğrayın, yağları eritin soğanları hafif pembeleşinceye kadar kavurun. Küp küp doğranmış kabak ve patatesleri ilave edip birkaç dakika daha kavurun. Su ya da et suyunu ilave edin kaynamaya bırakın. Tuzu ve baharatlarını ekleyin. Pişince ocaktan alın krem peynir ekleyin ve el mikseri ile püre haline getirin.

Ben ikinci kez yapışımda havuç ve maydanoz sapları ilave etmiştim o da güzel oldu.

6 yorum:

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Tuhfe´cim,
Hayirli ramazanlar diliyorum. Sevgilerimle Sonja...

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim, çeşit çeşit çorbalara bayılırım. Nedense hala kabaklı çorba ve börek yapmadım. Annem'den görmediğim için cesaretmi edemiyorum bilmem. Reçeten çok mantıklı, artık deneyeyim değilmi? Ellerine sağlık çok nefis olmuştur mutlaka, oğlun yediğine göre:))) Sevgiler.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe!Ben de yapıyorum bu çorbayı bir kaç malzeme ilavesiyle ve çok lezzetli oluyor.Eminim ki senin çorbanda harika olmuştur.


selamlar

Adsız dedi ki...

Tuhfe'ciğim eline sağlık.Yemek seçme derdi bizdede hala var malesef ...

sevgiler...

Tijen dedi ki...

Ah bu oğlan çocukları! (Sitene girip de anne beni kandırdın içinde peynir varmış bunu demiyor mu?)

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Sonia abla, Nazlı,Bengisu hanım, Nalan ziyaretlerinizden dolayı teşekkür ederim.

Sevgili Tijen oğlum ve siteme hiç bakmaz. Ben de rahat rahat onlar hakkında yazı yazabiliyorum :)

Hepinize selam ve sevgilerimle.