20.8.07

Zeytin (marine) ve Peynirli ekmek dilimi

Zeytinleri marine etmek için sevgili Dilek'in limon turşusuna ihtiyacımız var.

Yarım limon (turşu)
Yarım çay kaşığı havanda ezilmiş kırmızı şili biberi
2 kaşık ince doğranmış taze kişniş (kullanmadım)
2 kaşık doğranmış maydanoz
2 diş ince kıyılmış sarmısak
2 kaşık limon suyu
1.25 dl zeytin yağı (ayçiçek kullandım)
500 gr. salamura zeytin

Limon turşusunu yıkayıp içini çıkarın (içini saklayın daha sonra tavuk marinede kullanabilirsiniz). Kabukları kağıt havlu ile kurulayın. Kabukları ince ince doğrayın. Zeytinler hariç tüm malzemeyi karıştırın. Zeytinleri yıkayın ve bir kapta hazırladığınız sos ile karıştırın. Temiz kavanoza doldurun.

Kaynak: Marokkaanse Keuken

Sürme Peynir

25 gr. dövülmüş ceviz
125 gr. roquefort ya da herhangi bir küflü peynir çeşidi (yağlı olanlar daha iyi)
1 kaşık zeytin yağı
yarım çay kaşığı hardal
bir kaç damla balsamik sirke (olmasada olur)
1 kaşık pulbiber (ben beyaz biber de kullandım)

Tüm malzemeyi karıştırın. Ekmek dilimlerine sürün. Roka ya da fesleğenle süsleyin.
Saklamak için kavanoza doldurup üzerine sıvıyağ dökün ve buzdolabına kaldırın.

Kaynak: Braun


7 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel lezzetler ve sanat eseri fotoğrafları ile kardeşimizi blogunda görmek ne güzel! Sevgiyle!

NiNo dedi ki...

enfes gorunuyor ellerinzie saglik sevgiler tirandn

serinmavi dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım,,eline sağlık.....Selamlar......

Adsız dedi ki...

harek görünüyorr...ellerine sağlık....

özlem

nagice dedi ki...

çok leziz görünüyor.şu saattede acıktım mı ne...
Ay olsada yesek :)

Adsız dedi ki...

Merhaba!
güzel dünya
dostluk, iyilik, güzellik
sevgiye susayan yürek
merhamet, ey insanlık, ey barış
yanakta gözyaşı ıslağı
dudakta kanayan şiir
kalbe dolan aşk
ey sevda yolcuları
canyoldaşlarım gönüldaşlarım
sevgi bostanı gönlüm
merhaba
munevce

Tuhfe dedi ki...

Merhaba Semanur teşekkür ederim. Hala oğlumun cep telefonu ile çekiyorum fotoğrafları. İdare ediyoruz.

Merhaba Nihan hoşgeldin. Teşekkür ederim.

Sevgili Oya teşekkür ederim, beni hiç yalnız bırakmıyorsunuz.

Sevgili Özlem teşekkür ederim.

Merhaba Nagihan buyur gel beraber yiyelim. Ben bir daha yaparım senin için.

Merhaba Münevver abla, ne güzel artık senin yazılarını tekrar görebilmek, hoşgeldin.

Hepinize selam ve sevgilerimle.