14.8.05

Şeftali-Ye



Şeftali sarması
Gerekli malzeme:
Kek için:
1 çay bardağı eritilmiş margarin
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 paket kab. tozu
yarım limon
1 yumurta
Aldığı kadar un
İç malzeme için:
2 şeftali, 1 çorba kaşığı kuru üzüm, 1 çorba kaşığı fındık, 2 çorba kaşığı marmelat

- Bir kapta kek malzemelerini karıştırarak hamur haline getirin. Şeftalileri küp şeklinde doğrayın.
- Hazırladığınız hamuru merdane ile diktörtgen şeklinde açın. Ortası uzun kalacak şekilde, iki uzun kenarı belli aralıklarla şeritler halinde kesin. Ortasına şeftalileri, üzümleri ve fındığı yerleştirin. Şeritleri karşılıklı üst üste gelecek şekilde saç örgüsü yapın. 180 derece ısıtılmış fırında 30-40 dakika pişirin.
- İki kaşık marmelatı ısıtıp şeftali sarmasının üzerine sürün. Çekilmiş fındık ya da fıstık serperek servis yapın.



Şeftalili karışık sebze
Gerekli malzeme:
500 gr. tavuk fileto
150 gr. mantar
4 adet (kutu) şeftali
2 adet soğan
1 kırmızı, 1 yeşil, 1 sarı (dolmalık) biber
1 diş sarmısak
2 kaşık salça
tuz, keri, biber
2 kaşık ayçiçek yağı
caschew (tuzsuz)

Yağda doğranmış tavuk etlerini kavurun. Doğranmış soğanları ekleyin biraz daha kavurduktan sonra salça, baharatları ve sarmısağı ilave edin ve 5 dakika pişirin. Dolmalık biberleri doğrayıp 2 dakika daha pişirin. Haşlanmış (konserve) mantarları ekleyin. Dilerseniz bezelye de ilave edebilirsiniz. Konserve şeftalileri doğrayıp on dakika kadar kısık ateşte pişirin. Ocağı kapattıktan sonra
sevgili Tijen İnaltong'un tabiri ile keşü (caschew) fıstıklarını irice dövüp üzerine serpiştirin.



Amaretti'li (acıbademli) şeftali
Gerekli malzemeler:
1 kutu (415 gr.) konserve şeftali, 25 gr. margarin, isteğe bağlı olarak fındık ya da badem
2 kaşık üzüm, 1 yumurta sarısı, 1 çay kaşığı tarçın, 1 çay kaşığı kakao, 100ml. şeftali suyu (konservenin suyu)

* Fırını 200 dereceye getirin
* 100 gr. amaretti/acıbadem bisküvilerini ezin
* Fırın tepsisine yarım şeftalileri yerleştirin
* Bir kapta, ezilmiş bisküvileri, (ezilmiş fındık ya da bademleri), üzümleri, kakao, tarçın ve yumurta sarısını karıştırın
* Şeftalileri bu karışım ile doldurun
* Margarini üzerlerine paylaştırın
* Şeftali suyundan üzerlerine damlatın
* Fırında 10 dakika kadar pişirin
* Mascarpone (labne) ya da herhangi bir krema ile servis yapın.



Şeftalili sütlaç
Gerekli malzeme:
4 bardak süt, 1 fincan pirinç, (isteğe bağlı bir silme kaşık nişasta ve bir silme kaşık pirinç unu)
1 su bardağı şeker, 1 tutam tuz, 1 kutu konserve şeftali, 1 paket vanilya şekeri.

Sütlacı bildiğiniz yöntemle yapabilirsiniz. Tek farklılık, sütlaç piştikten sonra şeftalileri ( birazını üzerine süslemek için ayırıyoruz) küp küp doğrayıp sütlacın içine ilave edip karıştırıyoruz. Fırınımızın sadece üst ızgarasını ısıtıp, kaselere paylaştırdığımız sütlaçların üzerine biraz şeker serpiştirip ızgarada üzerleri kızarıncaya dek pişiriyoruz. Dilim dilim kestiğimiz şeftalilerle süslüyoruz.

Afiyet olsun.

20 yorum:

manolya dedi ki...

Hepsi birbirinden harika görünüyorlar, ellerine saglik. Bu arada anladim ki senin sitene hangi saatte girirsem gireyim farketmiyor, agzim sulaniyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Tuhfe, hepsi birbirinden güzel ve lezzetli görünüyor.
Sevgilerimle
Özgül

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Tuhfe; Yeme de yanında yat derler ya, hepsi birbirinden nefis gözüküyor.Ellerine sağlık, afiyet olsun canım.

Dilek'ce dedi ki...

Tuhfecigim agzim acik kaldi:) Ne güzel seyler yapmissin ve kadar cok sey yapmissin! Ben sanirim artik seftalili daha fazla seyler yapacagim! Ellerine Saglik!!!!

Burcu ÜNAL dedi ki...

bu nasıl bir hamaratlık benim aklım almadı :) harika olmuş hepsi ellerinize sağlık ..

Nilüfer dedi ki...

Tuhfe hepsi çok güzel görünüyor ancak şeftalili karışık sebzenin tadını oldukça merak ettim.Lezzeti nasıl ????

Adsız dedi ki...

Tuhfeee bunlar ne böyle hepsi harika ağzım sulandı ellerine sağlık.ikinci site olarak birde yemek sitesi açsan bile olur elişleri kadar yemek konusundada başarılısın tebrikler.sevgiler

Tuhfe dedi ki...

► Harikasın Manolya
► Teşekkür ederim Özgül
► Teşekkür ederim Nazlı
► Teşekkür ederim Dilek
► Burcu,teşekkür ederim (ikinci tekil şahıs ile hitab edersen sevinirim) hamaratlıktan değil canım, şeftaliler heder olmasın diye bu kadar oldular.
► Nilüfer, haklısın tatlı ve tuzlu bir arada tuhaf gibi gelebilir, ama yedikçe alışılıyor. Ben de ilk defa bir restoranda portakllı balık önüme geldiinde eyvah demiştim ama yedikten sonra çok hoşuma gitti. O günden sonra da çekinmeden bu tür karışımları yiyebiiyorum.
► Münevver abla, çok teşekkür ederim.

YORUM BIRAKAN,BENİ MUTLU EDEN HERKESE TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM, SAĞLIKLA VE HUZURLA...

Serra dedi ki...

Hepsi harika gorunuyor ama ben seftali sarmasinin ustune bayildim. Mutlaka deneyecegim. Eline saglik.

Doruk dedi ki...

Her biri ayrı güzel olmuş,ellerine sağlık. Benim favorim amarettolu olan. Haftasonu denenecek tabii:))

nagice dedi ki...

ay bunlar ne böyle..hele sütlaç..
valla diğer kızlar gibi benimde ağzım sulandı.ellerine sağlık.iyi bir göz ziyafeti çektin bize...

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Emel, kaç yaşına kadar Hollanda da kaldınız? iyi ki TR'ye dönmüşsünüz ne mutlu size...

Özlem, ne zaman geleceksin, gece yarısı oldu sen yoksun?

Teşekkürler Serra güzel sözleriniz beni şımarttı :))

Burcu, teşekkür ederim.(ben biraz fındık ilave etmiştim denersen belirtmek istedim)

Nagihan, çok teşekkür ederim iyi ki varsınız.

GELİRSENİZ İSTEDİĞİNİZ BİR LEZZETİ YAPARIM İNŞAALLAH.

HEPİNİZE KUCAK DOLUSU SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Tuhfecim harika olmuş bu şeftalili tarifler ,ellerine sağlık.Bu tariflerden hangisini yapsam diye şaşırdım bugün valla...

Tuhfe dedi ki...

Teşekkürler Nalancım, sen hangilerini çok merak ediyorsan ya da evdeki malzemeye göre (ben öyle yapıyorum genelde)yaparsın artık :)Damak zevki de önemli tahmin edersin aşağı yukarı hangi tarifleri sevebileceğinizi.

Emelcim teşekkürler cevabın için. İnşaallah en kısa sürede yaşadığın yerlere tatile gelir eski arkadaşlarını görme fırsatı yakalarsın.

YORUM BIRAKAN HERKESE SEVGİLER SELAMLAR, TUŞLARA BASAN PARMAKLARINIZA SAĞLIK.

Hatice dedi ki...

tuhfe hepsi de bir harika, ellerine sağlık, ne çok şey yapmışsın:))
şeftalili sarma ve sütlaçta şeftali denenecekler arasında...şimdi farkettimki sütlaç tariflerimiz aynıymış:))
sevgiler...

Tuhfe dedi ki...

Sevgili Hatice ve Hatice :) çok teşekkür ederim güzel yorumlarınızdan dolayı.

Hatice (portakal ağacı), ilk etkinliği başarı ile ağırladın tebrikler. İkinci etkinliğin konusunu ve ev sahipliğini kimin yapacağını merakla bekleyeceğiz.

Sevgilerle.

Serra dedi ki...

Tuhfe, bu tarife gore seftali sarmasindan bir tane mi oluyor, bir de pisince kurabiye gibi mi oluyor, yoksa daha yumusak, hatta bicakla dilimlenebilecek gibi mi? Denemek istiyorum tarifini de ne kadar ciktigini merak ettim. Bir de eger kurabiye gibiyse mumkun oldugunca tek porsiyonluk yapayim diyorum. Tekrar ellerine saglik.

Tuhfe dedi ki...

Serra'cım bu tariften iki adet (30 cm)sarma çıkıyor, benim fırın tepsim küçük olduğu için iki tane oldu. Benim yaptıklarım kurabiye gibi oldular. Fakat çok da sert değillerdi. İstersen daha küçük de yapabilirsin. Ben tarifin orjinalini denedim, sen değişik şekillerde deneyip yaparsan haberdar olmak isterim. Yardımcı olabilmişimdir inşaallah.

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bugun seftali sarmasini denedim. Tahmin ettigim gibi cok lezzetli oldu, yazlniz hamurun kivami konusunda suphelerim oldu. Simdi bile acaba hamurum yeterince kati degilmiydi diye dusunuyorum. Aldigi kadar un denilince bazen sasaliyor insan. Yinede becerebildim saniyorum.

Tuhfe dedi ki...

Müzeyyen hanım şeftali sarmanızın güzel olmasına sevindim, afiyet olsun.
Un miktarı konusunda haklısınız ayarlamak biraz zor olabiliyor, herkesin kullandığı ölçüye göre değişiyor. Orjinal tarifte bir bardak un yazıyordu ben bir bardak koydum çok cıvık bir karışım oldu. Sanırım ölçülerim tutmadı, ben de üzerine un ilave etmek zorunda kaldım. O yüzden aldığı kadar un yazdım tarife.

Sevgiler.