11.7.05

Kaşarlı Mantar Güveç



Yemek zevki dergisinden aldığım nefis bir tarif.
Malzemesi:
400 gr. haşlanmış mantar
300 gr. kabuğu soyulmuş, ince doğranmış domates
200 gr. ince, yuvarlak kesilmiş sivri biber
100 gr. tereyağı (sıvı yağ da olabilir)
100 gr. rendelenmiş kaşar peyniri
100 gr. dil peyniri (ben kullanmadım)
1 kahve fincanı süt
1 baş iri kuru soğan, (ince kesilmiş)
1 tatlı kaşığı tuz
1çay kaşığı karabiber

Hazırlanışı:
Mantarları piyaz gibi keserek hazırlayın. Soğan, biber ve domatesleri doğrayarak bir kenara alın. Tavaya yağ koyup erittikten sonra soğanları biraz kavurun. Biberleri ekleyip hafif pişirin. Mantarları koyup beş dakika sonra domatesleri ekleyin. Tuzu, karabiberi ve sütü koyduktan sonra kaynayıncaya kadar pişirin. Hazırlanan malzemeyi güveçlere (küçük) paylaştırın. Üzerlerine kaşar peyniri serpiştirin. Dil peynirlerini ince dilimleyerek üzerlerine dizin. Fırında üzerleri pembeleşinceye kadar pişirin.


12 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Çok leziz görünüyor.Sanırım yemek konusunda oldukça iyisin

Tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Nilüfer. Yemek konusunda pek iyiyim diyemem. Değişik lezzetler bulmak için uğraşıyorum. İşlemler fazla uzun olursa sıkılıyorum. Yapımı kolay olanları tercih ediyorum.

ruchan dedi ki...

Ellerine sağlık , eşim ve ben her türlü mantarlı yemeği çok severiz. Bu da çok sevdiğim bir tarif.
Sevgilerimle:)

Çiğdem Kantarcıoğlu dedi ki...

HARİKA GÖZÜKÜYOOOOORRR

ELLERİNE SAĞLIK :)

Adsız dedi ki...

ellerine sagl1k Tuhfe mantarin her cesit yemegini sevenlerdenim.bunuda deneyecegim.görüntü harika bizde genelde pilav yaninda seviyuz..sevgiler..

Tuhfe dedi ki...

Teşekkür ederim Cimcime, Çiğdem, ve Münevver abla.
Benim de mutfakta fazlaca kullandığım ürün. Maalesef oğlum sevmiyor. Biraz önce pırasalı muffin yaptım biraz tuzu fazla kaçmış, bir çaresine bakacağız. Çay demleyip balkonda yiyeceğim muhtemelen, siz de buyurun :)

nagice dedi ki...

çok güzel görünüyor.
yemede seğret oldu bizim ki.
şu rejime başladığım günde böyle güzel şey konmaz ki:))

Tuhfe dedi ki...

Teşekkürler Nagehan. Mantarları ve yanında bir de salata yiyebilirsin. Pilavı yemezsin artık :)

ruchan dedi ki...

Sevgili Tuhfe ,
Afiyet olsun. Yakın olsak hemen gelirdim valla. Merak ettim pırsalı muffinlerin tadını , daha önce yemedim hiç.
Sevgilerimle:)

Tuhfe dedi ki...

Cimcime, yarın senin için ekleyeyim. çok basit bir şey tuzlu kek gibi. Kızım da pırasayı sevmiyor ancak kiş ya da bu haliyle yiyor.

incikboncuk dedi ki...

o kadar güzel görünüyor ki, birden acıktığımı hatırladım :)

Tuhfe dedi ki...

Teşekkürler İncik Boncuk.