23.9.08

Baba tatlısı

2 yumurta
200gr. un
75 gr. margarin (erimiş, ben tereyağı kullandım)
1 yemek kaşığı toz şeker
2 silme tatlı kaşığı toz maya
2 çay bardağı ılık süt
1 paket vanilya

şurup için:
2,5 su bardağı su
2 bardak şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu

Şurup için şekeri 10 dakika kaynatın. Limon suyunu ekledikten 1 dakika sonra ateşten alın. Mayayı ılık sütte eritin. Unu geniş bir kaba koyun, ortasını çukurlaştırın, mayalı sütü bu çukura dökün. Bir miktar unu sütün üzerine serpiştirip 10 dakika bekletin. Şeker ve yumurtayı çırpın. Erittiğiniz margarini ekleyin. Tüm malzemeyi tahta bir kaşıkla karıştırın. Düzgün bir hamur elde edin. Üzerini nemli bir bezle örterek tekrar 10 dakika bekletin. İyice yağlanmış kalıpları hamurla doldurun. Hamur iki katı kabarınca önceden ısıttığınız 180 derecelik fırında yaklaşık 30 dakika pişirin. Fırından çıkardığınız tatlıları 5 dakika beklettikten sonra soğuk şerbetin içine atın. Şerbetini çektikten sonra tabağa alıp istediğiniz şekilde süsleyerek servis edin.

Not: Kullandığım kalıp ortası delik özel şambaba tatlısı kalıplarıdır.

Kaynak: Emin değilim ama Hürriyet gazetesi eki olabilir!

10 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

nefis görünüyor.ellerinize sağlık.

NuR dedi ki...

Ben de merak ediyordum, yeni tatlıyla seni bulmak sevindirdi. Bu tatlı bizim babamızın çok hoşuna gidecektir, deniyeceğim. Ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Eevet bende denedim harika ama ben tek deyisiklik yaptim kizarttim ben bunu italyan pastanesinde cok yerdim ve yapardim fakat biz bazen kizarttirdik bende kizarttarak denedim...
ellerine saglik..

Tuhfe dedi ki...

Merhaba arkadaşlar, yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

Şennur abla tatlı başlayayım tatlı gitsin her şey istedim. Aslına bakarsan aksilikler yaşamadım değil bu arada. Daha önce fotoğrafını çektiğim tariflerim bilgisayardan silindi. Ayrıca burada yaşadığım hoş olmayan bir olaydan daha sonra bahsedeceğim. Bu aralar yine çok yoğunum. Fırsat buldukça sayfamı güncelleyeceğim. Sizleri ziyarete gelemiyorum nasılsınız? Özlemişim sizleri....

Herkese selam ve sevgilerimle iyi ramazanlar dilerim.

Hatice dedi ki...

Sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, bayram tadında bir bayram geçirmen dileğiyle…
sevgiler…

NiNo dedi ki...

Cocukken hersey ne kadar guzeldi yada bizler cocuklugun verdigi saflikla herseyi temiz gorurduk. Arefe gunu yapilan temizlikler, baldan tatli tatlilarin hazirlanisi, kacamak bir iki lokma. Bayram oncesi cikilan alisverisler, alinan birbirinden guzel elbiseler, ayakkabilar. Kizsaniz elbisenin cantasi, sapkasi olacak. Erkekseniz cepsiz olmaz pantalon, para toplanicak. Hic unutmam bir komsumuz vardi Allah rahmet eylesin, o teyze hic bir bayram geri cevirmedi bizi. Bayram oncesi mis gibi kokan, yepyeni mendiller alir, arasinada para koyardi. Koskocaman lojman, 11 kat, her katta 6 daire, herkes tanidik. El opmekten yorulur, topladigimiz harcliklari cantamiza sigdiramazdik. O zaman insanlarin elimi boldu, simdi ne oldu hala anlamis degilim. Insanlar birakin para vermeyi, seker ikram etmeyi, kapiyi acmiyorlar. Guzel olan geleneklerimizi ne cabuk yitiriyoruz. Hic bir bayram eksik etmedi ailemiz bizden yeni giysileri, ayakkabilari, harcligi, hediyeyi. Biz sansli cocuklardik. Simdi oyle cok yalniz cocuk var ki!! Bayram vesile olsun, unutmayalim adetlerimizi. Ziyaret edelim yaslilarimizi, yalnizlarimizi. Oh bir hafta tatil deyip, nereye kacacagimizi bilmemezlik etmeyelim, bizde yaslanicaz bir gun, gozum kapida, kulagimiz zilde yavrularimizi bekliyecegiz. Bir tatli dil, bir guleryuz, cok gormeyelim, cok gormesinler bizede. Buralar cok sessiz, ne gelen var ne giden. Yapilan tatlilari birbirimize ikram ediyoruz ancak. Ne ana var yanimizda, ne akraba, ne baba ocagi var burda, ne kardes muhabbeti. Gurbetin acisini ceken bilir ancak, bos konusmaya ne hacet. Annem, babam, kardesim, guzel ninem ananem, tum akrabalarim, dostlarim, ben yine bu bayramda burdayim. Bu bayramda yalnizim. Siz birlikte olusunuzun kiymetini bilin. Az kaldi ramazan yaza gelecek, bende 8 senedir ozledigim o bayrami yasayacagim yaninizda insaallah. Ama siz bunun kiymetini bilin, kaybedince bulunmuyor cunku. Bu bayram diliyorum tum minik kiz cocuklarinin firfirli elbiseleri, kirmizi rugan ayakkabilari olsun. Tum erkek cocuklarinin papyonlu minik takimlari, gicir gicir ayakkabilari olsun. Yaslilar yalniz kalmasin bu bayram, oksuzun yetimin basi oksansin. Olmusler unutulmasin, hastalar ziyaret edilsin bu bayram. Bu bayram bayram gibi bir bayram olsun diliyorum...

Tijen dedi ki...

Ellerine sağlık Tuhfe'ciğim!

NuR dedi ki...

Sevgili Tuhfe,bilgisayarlar bazen bu tür kötü sürprizler yapıyor, geçmiş olsun, sen gene çok değişik ve leziz tariflerle stok yaparsın, canın sağolsun, dert etme de, diğer tatsız olayı merak ettim, umarım çok kötü bir şey değildir. Geçmiş bayramın kutlu olsun, allah nicelerine erdirsin canım
Sevgiyle kal

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne güzel bir isim ilginç):
ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

çok leziz görünüyor.eline sağlık.tarifi not ettim..http://nagice.blogspot.com/