12.9.07

Dökme Tencere Ve Ekmek Pişirmek

Dökme tencerede kızartma ve ekmek daha güzel oluyormuş diye duymuştum. Ne zamandan beri bir dökme tencere almak istiyordum. Geçenlerde aldım fakat kullanım kılavuzu yoktu yanında. İnternette araştırma yaptım ve aşağıda yazdığım bilgilere eriştim. Tencere çok ağır benim bileklerim bu tencereyi kaldırmaya hiç müsait değiller! Ne kadar kullanabileceğim bilemiyorum. Fakat ilk olarak ekmek pişirdim ve harika oldu.

Dökme tencere ilk alındığında daha iyi sonuçlar elde edilebilmesi için bazı işlemlerden geçmeli. Tencereler mağazalarda paslanmaması için koruma maddesi ile kaplanıyormuş. İlk önce bu maddenin giderilmesi gerekiyor. Bir sünger ve bulaşık deterjanı ile tencereyi yıkayın ve kurulayın. Fırını 150 dereceye ayarlayın. Izgarasına alüminyum folyo serin. Tencereyi içi aşağıya gelecek şekilde fırına yerleştirin (kapağı varsa onu da yanına koyabilirsiniz). Yarım saat bekletin. Tencereyi çevirip onbeş dakika daha bekletin. Fırından çıkarıp kurulayın. Tencerenin içini ve dışını hindistancevizi yağıyla yağlayın. Yağlı bir et parçası ile de yapılabileceği yazıyor fakat kokusu pek hoş olmayabilir. Diğer sıvı yağlar da kullanılabilirmiş fakat en iyi gözenek kapatıcı olarak yine hindistancevizi yağı öneriliyor.
Tencereyi kağıtla silip tekrar yağlayın ve tekrar fırına koyup bir saat pişirin. Fırını kapatıp tencereyi içinde soğumaya bırakın. Tencere artık kullanıma hazırdır.

Püf noktaları

Tencereyi birden bire yüksek ısıya tabi tutmayın. Yavaş yavaş ısınmasını ve yavaş yavaş soğumasını sağlayın.
Kullanmadan önce hindistancevizi ile yağlayıp silin daha sonra hangi yağı kullanacaksanız onunla yemeğinizi pişirin.
Kullanım sonrası tencerenin içinde yemek bekletmeyin.
Tencereyi kullandıktan sonra hemen sıcak suyla yıkayın ve kurulayın. Daha sonra yağlayıp kaldırın.
Tencereyi kısık ateşte ocakta da kurutabilirsiniz.
Bulaşık makinasında yıkamayın.
Eğer tencereyi uzun süre kullanmayacaksanız kapağını aralıklı bırakın.

Artık ekmeğimin tarifini vermeye geldi sıra. Bu ekmeği içinde taze otlar kullandığım için oğlumun yemeyeceğini düşünmüştüm. Ekmeği gece geç bir vakitte pişirmeme rağmen oğlum yarısını yedi ve; "anne bu ekmek italyan pizzası gibi kokuyor" dedi.


Otlu Ekmek

4 fincan (4x220 ml) un (kepekli kullandım)
1 kaşık instant maya
1 kaşık tuz
bir kase taze adaçayı, biberiye ve kekik karışımı (doğranmış)
3 kaşık zeytinyağı
400 ml su
  1. Un, maya ve otları karıştırın. Su, ve yağı una ilave edin. Karışımı elastik bir kıvam elde edene kadar yoğurun. Ben mikserle 5-6 dakika yoğurdum.
  2. Yağladığınız bir tepsiye hamuru yerleştirin ve üzerini kapatın. Hamur iki katına çıkıncaya kadar bekletin. Hamuru elinizle alt-üst edip pişireceğiniz kaba yerleştirin. Ben içine yağlı kağıt koyduğum dökme tencereye yerleştirdim. Bir iki damla zeytinyağı ile üzerini yağlayın ve yarım saat daha dinlendirin. İsterseniz üzerine deniz tuzu ve biber serpebilirsiniz.
  3. Fırınınızı 200 deceye ayarlayın ve ekmeğinizi 30 dakika ya da iyice kızarana kadar pişirin.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Tuhfe'ciğim,
Ben de sana ve ailene huzur dolu ve sağlıklı bir ramazan diliyorum.

one ben bir sey dedi ki...

Tuhfem ,
merhabalar ve hayırlı ramazanlar ,
trabzonu gezdim gördüm ve de geldim fotolara devam edeceğim
çokkk sevgilerimle öpüyorum

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Tuhfe'ciğim,
Ellerine saglık, bileklerine saglık:)
Bende almak istiyorum aslında, ama benimde bilekler ince ve zayıftır cok kullanamam zorlanırım diye dusunuyorum?

Belki bende denerim.
Sevgilerimle,
Figen

Tuhfe dedi ki...

Tesekkur ederim sevgili Tijen.

Merhabalar Candan`cigim, hosgeldin. Fotograflara firsat bulursam bakarim. Ben de optum.

Merhaba sevgili Figen, gercekten cok agir bir tencere. Ozen istiyor bir de! Ekmegi dokme tencere olmaksizin tepside de deneyebilirsin.

Hepinize guzel bir ramazan ayi dilerim.

Sevgilerimle.