6.6.07

Kırmızı Pancarlı Kekten Çikolatalı Toplar

 

  FOTOĞRAF MAKİNAM BOZULDU!

Herşey üstüste geldi. Ardı ardına bozuldu aletler. İlk önce otomobil, önceki gün televizyon, dün de fotoğraf makinam bozuldu. Bana kalırsa TV'nin hiç acelesi yok. Acilen fotoğraf makinasi almak lazım! Sırada fırın var. Bulaşık makinasi ve buzdolabı da gitti gidiyor! Artık ne zaman bir makina elde edebilirim bilemiyorum. Fotoğrafsız tarif yazmakta pek hoşuma gitmiyor. 


Malzemeler :

225 gr. haşlanmış rendelenmiş pancar (suyunu saklayın) 
115 gr. yumuşamış tereyağı 
425 gr. esmer şeker 
3 yumurta 
1 kaşık vanilya aroması 
75 gr. sütlü eritilmiş çikolata 
225 gr. un 
2 kaşık kabartma tozu 
100 ml. ayran 
fiske tuz

 Yapılışı:
  1. Fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın. Kek kalıbını yağlayıp kenarlarına ve tabanına kakao serpin.
  2. Yağı, şekeri, yumurtayı ve vanilyayı mikserle çırpın.
  3. Mikserin ayarını düşürüp çikolatayı ilave edin.
  4. Unu, kabartma tozunu, tuzu bir kaba eleyin.
  5. Unu karışıma ekleyin.
  6. Yavaş yavaş ayranı ekleyin.
  7. Pancarları ve (gerektiği kadar) suyunu ilave edip 1 dakika daha mikserle çırpın.
  8. Fırında 35 dakika (batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar) pişirin.
Kek soğuduktan sonra (kıvamını sağlamak için birkaç kaşık süt ilave edilebilir) elinizde minik toplar yapıp eritilmiş çikolataya batırın. Üzerlerine renkli süslemeler serpiştirin.

9 yorum:

Rengarenk dantel dedi ki...

geçmiş olsun tuhfe. eli ayağı foto makinası bi blogcu için. kısa zamanda edinebilmen dileği ile...

Adsız dedi ki...

En kısa zamanda hallolur inşallah Tuhfe. Bizim de fırın bozuldu, yeni bir fırın için araştırmalardayım. Sevgiyle.

Adsız dedi ki...

Tuhfe geçmiş olsun, umarım en kısa sürede hallolur herşey!

NAZLICA dedi ki...

Tuhfeciğim ben senin yorumlarını özledim, lütfen iyice kopma. Dert etme herşey yenilenir, insan kafaya takınca iyice geriye gidiyor herşey. Sen iste hayal et, gelir canım. Moralini bozma lütfen
Herzamanki gibi değişik bir tarif. Senden çok yeni şeyler öğreniyorum. Sevgiler.

Merve N. Demir dedi ki...

sitenizi çok beğendim :) çok renkli ve güzel. benimde sitem var sizleride beklerim.. tariflerinizin çoğunu aldım ve inşallah deneyeceğim. benim sitemde www.tatlimutfak.com sevgiler..

ev perisi;) dedi ki...

Allah ağzımızın tadını bozmasın boşver sevgili tuhfe;))
muhabbetle...

NuR dedi ki...

Canım ya, güzel fotoğraflarına nazar mı değdi?...Ev aletleri birbirleri ile anlaşmış gibi ard ardaa bozulurlar, adetleridir.Cana gelecek, mala gelsin de,
Geçmiş olsun

Yelda Özyurt dedi ki...

Makinana cok uzuldum, insan tarif yayinlamak istemiyor degilmi? Benim de basima gelmisti. Umarim yakinda cok daha guzeline sahip olursun. Toplar cok guzel olmus, ilginc bir tarif.
Ben de sana guzel bir hafta diliyorum, sevgiyle...

Tuhfe dedi ki...

Desteklerinizden dolayı hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Selam ve sevgilerimle.