Perşembe, Ocak 19, 2006

Boyadıklarım



Geçen hafta boyadığım kavanozlardan biri. Akşam televizyon seyrederken boyadım. O anda aklıma estiği gibi...Simetrisiz, orantısız!



Kahve kavanozum. Sibel'in fincanından esinlendim herhalde, onun fincanı kadar güzel olmasa bile ben çok sevdim fincanımı ve etrafındaki kahve tanelerini!





Çaydanlığımı neredeyse onaltı senelik. Bir kaç kez ocakta unutup yakmışlığım var. Dış tabanında artık yana yana yeşilimsi morumsu bir renk oluşmuştu. Çaydanlığın diğer tarafları sağlam. Atmaya kıyamıyıp günlük kullanıyorum. Nasıl olsa gözden düştü diyerek çaydanlığı da boyadım. Biraz da bu haliyle kullanırım. Bunların hepsini iki akşamda boyayıp hepsini beraber fırınladım.

23 yorum:

evperisi dedi ki...

şahane...
bu arada ben geldiiiiiiim!

Derya dedi ki...

Çok güzel olmuş hepsi,çok yaratıcı bir fikir. düz kavanozlara bir hava katmak ve eskimiş bir çaydanlığı yeniden hayat geçirmek. ben çok beğendim.
Derya...

Serpilce dedi ki...

sevgili Tufhe,
kavanozların ve çaydanlığın çok güzel olmuş.ellerine sağlık.
Çaydanlığın çelik mi aliminyum mu benimde bir aliminyum çaydanlığım var olursa bende onu yeniden hayata geçireyim.
Sevgiler.

Pitircik dedi ki...

Tuhfe,
Bir anini bos gecirmiyorsun galiba? Bravo dogrusu...Benim de boyama isi cok hosuma gidiyor. Ah biraz da vakit olsa:( Caydanlik cok hos olmus, ozellikle. Her halde isinirken boyaya bir sey olmuyor. Ellerine saglik...

candan dedi ki...

Super olmuşlar tuhfe ellerine sağlık .Ben daha latch hookuma başlamadım ama bitmişlerden bir tane haftaya geliyor hayırlısınla :))) hadi bakalım dediğini duyar gibi oldum:))) öptüm:))))

berrince dedi ki...

Ellerine sağlık. Ne güzel olmuşlar öyle süslü süslü :)

Sevgiler,

Meral dedi ki...

Tuhfe çok güzel yapmışsın hepsini de. Ellerine sağlık çok güzel düşünmüşsün.

semra dedi ki...

İnsanın kullanmadığı, eski eşyalarını değerlendirme yöntemlerine güzel bir örnek sunmuşsun. Ellerine sağlık. Güle güle kullan. Sevgiler.

anna dedi ki...

merhaba tuhfe ellerine saglik çok güzel,bunlari firinladigini yazmissin. bunun için ayri bir firinin var mi yoksa mutfakta yemek için kullandigin firinda mi yapiyorsun? ukalalik olmasin ama eger mutfak firininda yapiyorsan ( bende ahsap,cam) boyuyorum hocamiz bunun çok yanlis oldugunu kansorejen oldugunu söylemisti. istersen bu konuyu bir arastir.

tuhfe dedi ki...

Sevgili Şükran hoşgeldin.

Sevgili Derya çok teşekkür ederim.

Sevgili Serpil hanım çok teşekkür ederim. Çaydanlığım çelik. Boyanın üzerinde yalnızca metal obje yaıyor fakat metal çeşitlerini belirtmmemişler. En iyisi bir bilene sormak bu konuyu, benim bu konuda hiç bilgim yok.

Sevgili Pıtırcık çok teşekkür ederim. Evet boya seramik boyası fırınlandıktan sonra sabitleşiyor ve bir daha çıkmıyor.

Sevgili Candan teşekkür ederim, e hadi bakalım bekliyorum :)

Sevgili Berrin çok teşekkür ederim.

Sevgili Meral çok teşekkür ederim.

Sevgili Semra çok teşekkür ederim.

Sevgili Anna çok teşekkür ederim. Mutfak fırınında yaptım. Yalnız şunu belirtmek isterim ki bilmediğim bir konuda beni uyarmak bilgilendirmek isteyenleri hiç bir zaman ukala olarak değerlendirmem, ne demişler "bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır". Eğer siz veya hocanız bana bu konuda daha geniş bilgi vermek isterseniz çok sevinirim. İnsanlara böylelikle daha faydalı oluruz. Kaş yapalım derken göz çıkarmayayım. Bakarsın insanlar kavanozlarını boyamaya kalkışır benim gibi, kimseye zarar gelmesini istemem. Sizden haber bekleyeceğim.

Herkese tekrar teşekkür ederim, sevgilerimle.

akçahan dedi ki...

Tuhfe çok güzel olmuş. Fırınlama süresi ne kadar, belirtirsen sevinirim. Sevgilerimle ....

Burcu dedi ki...

Sayfandan ayrı kaldığım günlerden çok güzel şeyler eklemişsin, bayıldım :) Şimdi rahat rahat bakıyorum hepsine.
Ama bu kavanozları boyama işi çok hoşuma gitti. Annem de kaç gündür düz kavanozları boyasak diyip duruyordu. Şimdi ona da gösterdim bayıldı. :) Cam boyasıyla boyuyorsun sonra da fırınlıyor musun? Çaydanlığı da fırınladın mı ve aynı boyayı mı kullandın ?

Dersaadet dedi ki...

tufe öncelikle ellerine sağlık.
anladığım kadarıyla kullandığın boya seramik boyası. çaydanlıkta da mı aynı boyayı kullandın. kullandığın boyalar ve pişirme süreleri :) hakkında bilgi verirsen sevinirim.

tomurcuk dedi ki...

Sevgili TUHFE,ellerine sağlık çok güzel olmuş ben de boyamayı çok severim deneyebilirim...

akçahan dedi ki...

Tuhfeeeee, fırın ısısı ve süresi ve de boya hakkında açıklama yaparmısın lütfennn.Sevgilerimle...

tuhfe dedi ki...

Sevgili Semanur teşekkür ederim. 140 derecede yarım saat fırınlıyoruz ve soğuyana kadar fırında bırakıyoruz. Yalnız Anna'nın yorumu beni biraz düşündürdü açıkçası okursan sevinirim.

Sevgili Burcu beğenmenize çok sevindim. Anna'nın yorumunu okuduysan ilk önce fırınlama işini bir bilene sormak gerekir diye düşünüyorum. Dün Derya Gibi nin son dakikalarında TV yi açtım. Orada da seramik cam boyamışlardı. Seyreden biri varsa bize bu konuda yardım ederse sevinirim. Belki proğram içerisinde fırınlamadan da bahsetmiş olabilirler! Benim kullandığım boya seramik, cam, metal objeler için. Üzerinde sadece 140 derecelik fırında 30 dakika pişirilip fırın içinde soğutulması gerektiği yazıyordu. Ben de aynen öyle yaptım. Daha önce demlik boyamıştım hatırlarsan, çaydanlık ve kavanozlara da aynı boyayı kullandım. Demliğimi ve bardağımı kullanıyorum, bulaşık makinasında da bir şey olmadı! Fırınlamadan önce çaydanlığın sapını çıkardım.

Sevgili Dersaadet, evet seramik boyası. Yukarıda da belirttiğim gibi bu boya cam ve metal eşyalar için de kullanılıyormuş. Elimde sadece bu renk var ben de elime ne geçerse bununla boyuyorum :) 140 derecede yarım saat fırınlanıp fırın içinde soğumasını bekliyoruz. Yalnız Anna'nın yorumunu okuyup ona göre davranmanızı öneririm, ben henüz bu konu hakkında bilgi edinmedim. Araştıracağım.

Sevgili Tomurcuk teşekkürler. Denemeden önce Anna'nın yorumunu bir okumanı tavsiye edebilirim!

Herkese sevgilrimle.

tuhfe dedi ki...

Sevgili Semanur aynı anda postalamışız yazılarımızı :))

cirkin ordek dedi ki...

cok hos olmuslar..en cok yaptigim seylerden biri caydanlik yakmaktir :P bunu bende uygulayayim.guzel fikrin icin tesekkurler tuhfe.

NAZLICA dedi ki...

Sevgili Tuhfe, ne büyük öncülük yaptın bu konuda bilemezsin. Düz cam kavanozları ben de boyasam diye düşünüyordum sen paylaştın teşekkürler. Ama çelik çaydanlığı cesaret edemem.Ellerine sağlık becerikli arkadaşım.Sevgiler

sennur dedi ki...

Sevgili Tuhfe,
Harikasın, hepsi çok şeker olmuş, ellerine sağlık, güle güle kullan.
Sevgiyle kal.

anna dedi ki...

merhaba tuhfe, öncelikle yaklasimin için çok tesekkür ederim. ben ismekin ( yani belediyenin) boyama kursuna gidiyorum, o yüzden hocamizin verdigi bilgiye güveniyorum. ayrica kendisi çok fazla arastiran, boya üreticileriyle,saticilariyla sürekli iletisimde olan biri. burada hocamiz boyanan objelerin firinlanmasi konusunda bizi özellikle uyardi. tvde yada bazi yerlerde objelerin firinlanmasi tavsiye ediliyor ama boya saticilarindan özellikle uyari aldik kesinlikle yemek firininizda firinlamayin dedi. yayilan madde kansere yol açiyormus. su an kursumuz tatilde okullarla açilacak o zaman daha genis bilgi veririm. ama kesin olan birsey varki hocamiz sakin ama sakin yemek firininda firinlamayin dedi. tekrar tesekkürler, sevgiler

cimcime dedi ki...

Harika olmuş hepsi de. Ellerinize sağlık. Ne güzel renklendirmişsiniz mutfağınızı. Bende birkaç bardağımı fimo ile kapladım,yayınlayacağım ama bir türlü onlara sıra gelmiyor. Birkaç kavanozumuda fimo ile süslemek istiyorum ama onlara da zaman bulamıyorum bir türlü.
Sevgilerimle:)

anna dedi ki...

merhaba tuhfe, kursumuz açıldı ve hocamızla konuştum. su bazlı boyaları mutfak fırınlarında fırınlayabilirmişiz. fırınlanmayan diğer boyalarmış. senin elindeki ne tür bilemiyorum. fimo hamurları kesinlikle fırınlanmıyormuş. umarım yardımcı olabilmişimdir.
bu arada sayfanı kapatırsan gerçekten yazık olur bence. yinede karar senindir. kendine iyi bak...